اخبار دسته اول

ساخت وبلاگ

سرلشکر محسن رضایی با انتشار مطلبی در اینستاگرام نوشت: دو گروه تروریستی با فرماندهی کنسولگری عربستان در اربیل وارد مرزهای کردستان ایران شده و کشته شدند.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با اشاره به حمایت آشکار آل سعود از گروههای تکفیری، شکست عربستان در عراق، سوریه و یمن را باعث سرافکندگی آنان دانست و از آنها خواست دست از جاهلیت برداشته و از بدنام کردن خود بپرهیزند.

متن این یادداشت در صفحه شخصی دکتر محسن رضایی در اینستاگرام به شرح ذیل است:

آقایان سلمان و بن سلمان و جبیر

در حالی که شما راه خانه خدا را بر حجاج ایرانی بستید...
در حالی که دو گروه تروریستی را با فرماندهی کنسولگری خود در اربیل، وارد مرزهای کردستان ایران کردید و همه آنها کشته شدند...
در حالی‌که به آشکاری از تروریستهای مستقر در فلوجه عراق حمایت کردید، فلوجه آزاد شد، چشم تکفیریها کور شد.
بیایید از شکست خودتان در یمن و عراق و سوریه درس بگیرید و از مسلمان‌کشی و کودک‌کشی دست بردارید
جاهلیت هیچ نتیجه‌ای جز بدنامی برای شما ندارد.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:23

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۲

مجری برنامه تلویزیونی «ثریا» نوشت: خانم ابتکار بعد از ۷ ماه چه چیزی را انکار می‌کنند؟ آیا هنوز پذیرش این نکته سخت است که برخی رسانه‌ها و مسؤولان در اقدام غیر هوشمندانه می‌خواهند داستانی حاشیه‌ای به جای روایت اصلی بنشانند و ماجرای اصلی را به حاشیه برانند.

به گزارش فارس، «محسن مقصودی» در یادداشتی به آنچه که رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه «ثریا» گفته بود، پاسخ داد.

متن این یادداشت با عنوان «اصل ماجرا چیز دیگری است!» که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته به شرح زیر است:
خبر اصلی اتفاقات علم و فناوری این روزهای کشور نه اعتصاب غذای یک مخترع تولید کننده خودروهای الکتریک است، نه ماجرای سوخت‌های فسیلی و وابستگی کشور به واردات بنزین، نه راهکار بلند مدت آلودگی هوای کلان‌شهرها، نه عقب ماندگی صنعت خودروی کشور و نه موضوع جعل یک نامه.

اینها هیچ‌کدام خبر اصلی نیستند یک مشت تیتر یک هستند برای ژورنالیست‌ها و خبرنگاران و رسانه‌ای‌ها. اصل ماجرا چیز دیگری است. داستان چالش‌های پیشرفت ایران پر است از امثال آرین‌ها و برخوردهای اینچنینی مسؤولان.

داستان اصلی که این همه حواشی آن است، نحوه برخورد مسؤولان در دولت‌های مختلف با چالش‌ها و نیازهای کشور و پیشرفت‌های علمی و فناوری است. خانم دکتر ابتکار را فراتر از یک خانم جناحی متعلق به یک طیف سیاسی و یک دولت خاص ببینید. ایشان با رفتارها و برخوردشان در این داستان دارند نقش بسیاری از مسؤولین در دولت‌های مختلف را نمایندگی می‌کنند.

داستان تکراری مدیران همیشه طلبکار در کشورمان همواره این‌گونه بوده است. مدیری که پیش از این هشت سال مسؤول حفاظتِ محیط زیست بوده و باید از همان موقع با آینده نگری از مسائل و فاجعه آلودگی هوای کلان‌شهرها و پیش بینی از آینده رشد فناوری خودورهای الکتریک و هیبرید، چاره ساز ریه‌های پر دود امروز کلان‌شهرهای ایران می‌بود تا امروز منتظر باد و باران نباشد؛ مدیری که باید با توافقاتی با وزارتخانه‌های دیگر همچون وزارت صنعت و معدن موجبات تحول پیش دستانه در صنعت خودروسازی کشور را بوجود می‌آورد، تا این لحظه هیچ کارنامه روشنی از پیش‌بینی آینده و سپس حمایت، سیاست‌گذاری و بعد سرمایه‌گذاری برای خودروهای سبز و الکتریک و هیبرید ندارد تا ۱۴ سال بعد مثل امروزی دوباره ما مصرف کننده تکنولوژی‌های جدید و خودروهای الکتریکی و هیبریدی وارداتی نباشیم.

آن روز با این فرض که این فناوری هم‌اکنون چاره ساز تهران نیست منتظر نشسته‌اند و امروز بعد از ۱۴ سال می‌نویسند:

"در سال‌های اخیر البته پیشرفت قابل توجهی در خودروهای برقی صورت گرفته و خودروسازانِ با تجربه خودروهای با کیفیت و کارآیی بالا تولید می‌کنند که خریداران را گرفتار مشکلات پس از خرید نسازد. دولت یازدهم هم از این فناوری حمایت جدی داشته و به طور مثال با تولید باطری های لیتیومی، زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است. از سوی دیگر تعرفه‌های گمرکی را به صفر رسانده تا شهروندان امکان بهتری برای خرید خودرو داشته باشند..."

ملاحظه می‌فرمایید این همه داستانِ پر غصه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در کشور ماست. مدیرانی در دولت‌های مختلف زمانی که یک فناوری در دوره ابتدایی رشد خود قرار دارد و ایران می‌تواند با ورود به موقع در قله صنعتی شدن آن فناوری و اوج گرفتن در دوره بلوغ آن قرار بگیرد و پیشتاز شود و حتی محور صادرات منطقه‌ای باشد، به بهانه های مختلف و بدون آینده نگری، از فناوری حمایت نمی کنند و سال‌ها بعد به محض این‌که خارجی‌ها موفق می‌شوند نمونه صنعتی آن فناوری را تولید کنند، مسؤولان ما تازه متوجه می‌شوند که مثلا راهکار آلودگی هوا فلان محصول است و چون داخلی‌اش را نداریم و خارجی‌اش آماده است، با افتخار تعرفه‌ها را به صفر می‌رسانند و واردکنندگان محترم با سودهای میلیاردی، مجوز واردات می‌گیرند.

اما مسؤولان هم‌زمان به فکر تولید داخل هم هستند! بعد از سال‌ها عقب افتادن از فناوری و تحقیق و توسعه و رقابت پایاپای، تازه می‌خواهیم زیر ساخت‌ها را برای تولید داخل آماده کنیم و هم‌زمان تعرفه واردات صفر درصد است! و این رقابت نابرابر ادامه دارد... بسیاری از مدیران ما در دوره‌های مختلف باید پاسخگوی این شیوه مدیریتی خود باشند. مدیرانی که متأسفانه فقط چند سانتی‌متر جلوتر را می‌بینند و در روزمره‌گی و سیاست بازی گرفتار شده‌اند.

بحث ۱۴ سال پیش و بالا بودن وزن باطری های خودروی یک مخترع در آن زمان حاشیه ماجراست. بحث بر سر شیوه‌ای از سیاست‌گذاری است که پس از نیم قرن خودروسازی ما را تبدیل به نوزاد شیرخوار پنجاه ساله کرده است! که هنوز،
هم نیازمند کپی کردن برندهای خارجی است و هم نیازمند وام‌های دولتی. خودروسازی که به جای نوآوری و بومی سازی به مونتاژکاری برندهای تاریخ گذشته غربی و شرقی عادت کرده است و این حاصل همین تفکرات روزمره مدیران است. آری ماجرای اصلی که مسؤولان باید پاسخگوی آن باشند چیز دیگری است. پاسخ به سؤالاتی که ظاهرا تعداد کثیری از مسؤولان دوست ندارند به آن پاسخ دهند!

ماجرای تکذیب یک نامه پس از هفت ماه اطلاع از رسانه‌ای شدن مکرر آن

نامه‌ای در رابطه با یکی از مدیران کشور، اولین بار حدود ۷ ماه پیش در شبکه‌های مختلف سیما و خبرگزاری‌ها رسانه‌ای شده و بعد از ۷ ماه امروز از جانب مدیر محترم تکذیب شده است. آیا پیام این تکذیبیه، ناگفته پیدا نیست؟

نامه منتسب به خانم ابتکار بار اول حدود هفت ماه پیش (۲۴ آذر ۹۴) در گزارش خبری همکاران عزیزمان در باشگاه خبرنگاران جوان از اخبار ساعت ۱۹ شبکه یک در خصوص بی مهری به اختراعات آقای آرین رسانه‌ای می شود. بعدها همکاران ما در برنامه چوب خط شبکه افق نیز این نامه را رسانه‌ای کردند.

بعد از این رونمایی چندباره رسانه‌ای، دو ماه بعد، بهمن ماه سال گذشته، ثریا در برنامه زنده خود و همچنین مستند "فردا دیر است..." این نامه و مستنداتی دیگر را مجددا رسانه‌ای می‌کند.

این نامه تیتر بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌شود. پس از آن روابط عمومی سازمان حفاظتِ محیط زیست با ارسال نامه‌ای به مدیریت شبکه یک سیما، خواستار فرصتی برای پاسخگویی به برخی انتقادات و ابهامات برنامه ثریا در خصوص عملکرد سازمان محیط زیست در حوزه خودورهای الکتریک می‌شود اما اشاره ای به جعلی بودن نامه مذکور نمی‌شود.

پس از وقفه‌ای چند ماهه به دلیل ایام نوروز و تعطیلی ثریا، با شروع سری جدید برنامه، پنجم خرداد ماه سال جاری، ثریا دوباره به موضوع نقد مونتاژکاری و رویه موجود در واردات خودرو می‌پردازد. نماینده سازمان محیط زیست به صورت تلفنی حدود بیست دقیقه در گفتگوی دو طرفه با آقای آرین شرکت می‌کند و نامه دوباره نمایش داده می‌شود. نماینده محترمِ خانم ابتکار به توجیه نامه مذکور می‌پردازد و این‌که شرایط فناوری در آن زمان متفاوت بوده است و اکنون سازمان از تولید و البته واردات این محصولات (با صفر کردن تعرفه) حمایت می‌کند. بنابراین در برنامه‌ای که دوستان به درخواست خودشان فرصت پاسخگویی به انتقادات پیدا کردند، از محتوای نامه دفاع می‌کنند و باز هم هیچ اشاره‌ای حتی به احتمال جعلی بودن نامه و امضای آن نمی‌کنند!

انتقادات و مطالبات مردمی بعد از برنامه خرداد ماه ثریا از دستگاه های مسؤول و بویژه سازمان محیط زیست بیشتر می‌شود، خانم ابتکار در ابتدا در پستی اینستاگرامی (حدود ده روز پیش) که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، برای اولین بار شخصا به انتقادات پاسخ می‌دهد و در بخشی از این پاسخ ضمن اشاره به موضوع اختراع آقای آرین در سال ۸۱ و مشکلات آن (وزن باطری‌ها و قدیمی بودن فناوری) در جمله‌ای مهم و روشنگر می نویسد:

" اظهار نظر صورت گرفته در مورد خودروی معرفی شده در سال ۸۱ دقیقا مبنای علمی و اجرایی داشته و هیچ قصدی در کار نبوده است. حالا این‌که بعد از ۱۴ سال وی (آرین) دائما به مکاتبات سالیان گذشته اشاره مراجعه می‌کند به نظر موضوع منفعتِ ملی نیست. چرا که خودروی نامبرده به هیچ وجه با استانداردهای روز دنیا مطابقت نداشته و..."

همان طور که مشخص است ایشان در موضع گیری خود ضمن اشاره به مکاتبات ۱۴ سال قبل مطرح شده در رسانه‌ها از سوی آقای آرین از نظر مطرح شده خود در آن نامه دفاع می‌‌کند و تا این جای کار بازهم هیچ اشاره‌ای به جعلی بودن امضا و نامه نمی‌شود!

سپس مخترع مورد اشاره پس از سال‌ها بی‌مهری در اعتراض به واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی و صف کشیدن خودروسازان خارجی پشت مرزهای کشورمان و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و دغدغه های رهبری انقلاب دست به اعتصاب غذا می‌زند؛ لذا توجهات و مطالبه افکار عمومی بیشتر می‌شود.

مسؤول محترم به یکباره تصمیم می گیرد با گذاشتن پست دوم در اینستاگرام خود، نامه مذکور را تکذیب کند و سرانجام پس از هفت ماه از رسانه‌ای شدن این نامه در تلویزیون و پس از ۵ ماه از مطرح شدن آن در ثریا و بسیاری از خبرگزاری‌ها و سکوت همراه با تأیید این سازمان، این نامه به یکباره جعلی اعلام می‌شود!

جعل و انتشار نامه با کدام انگیزه؟

معمولا کسانی که نامه و سندی را در حوزه های اقتصادی و صنعتی به نفع خودشان جعل می‌کنند از شفاف شدن و رسانه‌ای شدن آن سند در هراسند و منافعی که از آن سند دارند را در پستوهای ادارات و به صورت مخفی پیگیری می‌کنند.ن را رسان های

کدام عاقلی نامه‌ای را آن هم منتسب به معاون رییس جمهور وقت، جعل می‌کند و در عصر ارتباطات آن را از طرف خودش به همراه نامه‌های متعدد دیگر برای انتشار به تمام رسانه‌های تلویزیونی و فضای مجازی می‌دهد؟ آن هم نامه‌ای که اساسا متعلق به ۱۴ سال قبل است و منطقا هیچ نفع مادی و معنوی خاصی برای او ندارد!

خانم ابتکار، کدام پیام را تکذیب می‌کند؟

از ماجرای ۷ ماه گذشته که بگذریم، متن نامه دو خطیِ ظاهرا جعلی، حامل ۴ پیام است. چهار پیامی که ظاهرا دروغ‌هایی است که به خانم ابتکار نسبت داده شده است!

پیام اول: مراجعه کتبی آقای آرین در سال ۸۱ به سازمان حفظت محیط زیست برای حمایت از اختراع خودروی الکتریک

پیام دوم: حمایت نکردن سازمان حفاظت محیط زیست از خودروی الکتریکی در پاسخ به درخواست آقای آرین

پیام سوم: عدم حمایت سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل وزن بالای باطری‌ها در خودرو

پیام چهارم: سازمان حفاظت محیط زیست وقت در سال ۸۱ آینده‌ای برای این فناوری قائل نیست لذا اساسا در آن مقطع از این فناوری حمایت نمی‌کند و نسبت به این فناوری خوشبین نیست.

سرکار خانم ابتکار در دو پست اینستاگرامی خود در ده روز اخیر به انتقادات مردمی در خصوص چرایی عدم حمایت از آقای آرین پاسخ می‌دهند که در پست دوم این نامه را جعلی می‌خوانند. اما نکته جالب و روشنگر ماجرا این‌جاست که متن همین دو پست خانم ابتکار تمام حقایق را روشن می‌کند و متأسفانه نشان می‌دهد هر چهار پیام برداشت شده از آن نامه دو خطی ظاهرا جعلی، متأسفانه عین واقعیت بوده است:

در هر دو متن اعتراضی خانم ابتکار در اینستاگرام، ایشان صراحتا به مراجعه و درخواست آقای آرین از سازمان ایشان در سال ۸۱ اشاره می‌کند و این نشان می دهد ایشان به خوبی ماجرای اختراع را به یاد دارند و ادعای اول آن نامه کذب نیست. ایشان سپس صراحتا اعلام می‌کنند که از اختراع آقای آرین بنابر دلایل کارشناسی حمایت نکرده‌اند. همچنین علت اصلی عدم حمایت‌شان را وزن بالای باطری‌های سربی و مشکلی که وزن باطری‌ها در سربالایی‌های تهران ایجاد می‌کرده دانسته‌اند. همچنین در هر دو پست اینستاگرامی مورد اشاره اذعان می‌کنند که از نظر ایشان فناوری خودروهای الکتریک در سال ۸۱ ابتدایی بودند و قابل استفاده نبودند و تصریح می‌کنند که البته این فناوری در این ۱۵ سال پیشرفت زیادی کرده و لذا اکنون نظر سازمان ایشان بر حمایت از این فناوری و البته حمایت از صفر کردن تعرفه واردات خودروهای الکتریک برای سهولت خرید مردم است. پس پیام و ادعای دوم، سوم و چهارم نامه مذکور هم بنابر نوشته‌های خود ایشان کذب نیست.

اکنون با توجه به نکات مطرح شده، بحث بر سر جعلی بودن یا نبودن این نامه دیگر موضوعیت ندارد؛ چرا که متأسفانه مطالب محتوای این نامه، به تأیید خانم ابتکار، کاملا اتفاق افتاده است و این ماجرا موجب شده که حقایق مهمی از عملکرد سازمان حفاظتِ محیط زیست و خانم ابتکار در ۱۴ سال گذشته توسط خود ایشان بازگو شود، حقایقی که از خود آن نامه گویاتر و اشک آورتر است.

حال سؤال اصلی اینجاست که خانم دکتر ابتکار دقیقا بعد از ۷ ماه چه چیزی را انکار می‌کنند؟ آیا هنوز پذیرش این نکته سخت است که برخی رسانه‌ها و مسؤولان در یک اقدام نه چندان هوشمندانه بالاجبار می‌خواهند داستانی فرعی و حاشیه‌ای را به جای روایت اصلی بنشانند و ماجرای اصلی را به حاشیه برانند.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:23

کد مطلب: 364685

تازه‌ترین جزئیات از قتل دختر توسط پدر در خوی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی گفت: مخالفت پدر دخترکش با ادامه ارتباط فرزندش با پسر غریبه علت قتل اخیر در خوی است.

سرهنگ سامان غنی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم در ارومیه، با اشاره به دو مورد قتل اخیر در شهر خوی اظهار داشت: چند روز پیش مردی دختر جوان خود را در نزدیکی‌های میدان ولایت فقیه خوی، با اسلحه گرم به قتل رساند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی گفت: از قرار فرزندش با پسری ارتباط داشته و با یکدیگر دوست بودند در حالی که پدر مخالف ارتباط بین آنها بود، برای همین در حین سوار شدن دختر به خودروی پسر، او را از پای در آورد.

غنی‌زاده با اشاره به قتل دوم در خوی تصریح کرد: قتل دوم نیز به‌دلیل اختلافات خانوادگی در خوی رخ داده و دایی خواهرزاده‌اش را به قتل رسانده است.

کلمات کلیدی : قتل+قتل خانوادگی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:23

کد مطلب: 364640

کشف همدم تازه زمین/سیارکی که یک قرن است به دور زمین می‌چرخد

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۱

همیشه این تصور وجود داشت که ماه تنها قمر زمین است. اما ناسا یک سیارک کشف کرده که بیش از یک قرن است که به دور زمین می‌چرخد. به نظر می‌رسد این سیارک تازه كه 2016 HO3 نام گرفته در همان حال که به گرد خورشید می‌چرخد، زمین را هم دور می‌زند. البته فاصله‌اش از زمین بیش از آن است که یک "ماه" برای زمین باشد، ولی بهترین و استوارترین نمونه‌ای از یک «همدم نزدیک زمین» يا شبه قمر است. بر خلاف ماه، این سیارک یک قمر واقعی نیست. فاصله‌ی آن از زمین بیش از حد زیاد است، به همین دلیل در گروه قمر جای نمی‌گیرد، بنابراین ناسا آن را یک «شبه قمر» می‌نامد. با این حال این سیارک با وفاداری کامل در مدار زمین می‌چرخد. پل شوداز، مدیر مرکز اجرام نزدیک-زمین ناسا (NEO) در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنای کالیفرنیا می‌گوید: «از آنجایی که 2016 HO3 به گرد سیاره‌ی ما می‌چرخد ولی همچنان که با ما خورشید را دور می‌زند، هرگز بیش از اندازه دور نمی‌شود، آن را یک شبه قمر برای زمین می‌دانیم.» شوداز تاكيد مي‌كند: «یک سیارک دیگر به نام 2003 YN107 هم بود که بیش از ۱۰ سال پیش، برای مدتی همین الگوی مداری را پیدا کرد ولی اکنون دیگر از همسایگی ما رفته است. این سیارک تازه بسیار بیش از آن به سیاره‌ ما قفل شده است و محاسبه‌های ما نشان می‌دهند که 2016 HO3 حدود یک قرن است که به شبه قمر زمین تبدیل شده است. در قرن‌هاي آینده هم الگوی خود به عنوان همدم زمین را نگه خواهد داشت.»

کلمات کلیدی : قمر زمین

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 203 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:15

کد مطلب: 364676

جزئیات کاهش قیمت اینترنت اعلام شد

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲

قیمت ۲ بخش از زنجیره خدمات اینترنت شامل لایه انتقال و اینترنت زیرساخت کاهش یافت و اینترنت حداقل ۲۰ درصد برای کاربر نهایی ارزان می‌شود.

به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی جزئیات مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه اینترنت را تشریح کرد.

وی گفت: تغییرات قیمتی در راستای اصلاح مدل اقتصادی پهنای باند در کشور و منطبق با شبکه ملی اطلاعات اعمال شده است.

جهرمی با بیان اینکه کاهش قیمت در ۲ بخش از زنجیره خدمات اینترنت در نظر گرفته شده، توضیح داد: در این مصوبه تعرفه انتقال و اینترنت طبق جداولی توامان کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تعرفه شبکه انتقال در لایه ۲ تا ۸۴ درصد، شبکه انتقال در لایه ۳ تا ۷۲ درصد و تعرفه اینترنت زیرساخت نیز نزدیک به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با ان تغییرات کاهش قیمت دسترسی به اینترنت برای مصرف کنده نهایی اینترنت را بیشتر از ۲۰ درصد خواهد بود.

جهرمی گفت: پیش از این نیز با اقدام دیگری امکان کاهش قیمت پهنای باند داخلی به یک سوم قیمت پهنای باند خارجی برای شرکت ها فراهم شده است.

کلمات کلیدی : کاهش قیمت اینترنت+قیمت اینترنت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 237 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:15

کد مطلب: 364677

تبلت جدید ایسوس از راه رسید

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲

شرکت ایسوس تبلت جدید ZenPad Z۸ خود را با قیمت ۲۴۹ دلار و با هدف رقابت با تبلت iPad Mini ۴ شرکت اپل که ۳۹۹ دلار قیمت دارد، روانه بازار کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این تبلت که فعلا فقط در آمریکا در دسترس است با استانداردهای مخابراتی نسل چهارم هم سازگار است.

بهره مندی از آخرین نسخه سیستم عامل آندروید موسوم به Android M، نمایشگر ۷.۹ اینچی با دقت ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ و پرت USB Type-C از جمله دیگر ویژگی های ZenPad Z۸ است که به راحتی به منابع و دستگاه های جانبی نیز متصل می شود.

در این تبلت از پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon ۶۵۰ نیز استفاده شده که نسبت به نمونه های قبلی سریع تر است. پردازنده گرافیکی Adreno ۵۱۰ هم از قدرت کافی برای پخش ویدئوهای باکیفیت ۴K و همین طور اجرای بازی های ویدئویی جدید برخوردار است.

ZenPad Z۸ با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac Wi-Fi سازگاری دارد و دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت نصب کارت حافظه اضافی است. دوربین های پشت و جلوی این تبلت به ترتیب ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستند.

تبلت یاد شده ۳۲۰ گرم وزن دارد و پس از شارژ باتری می توان به مدت ۱۳ ساعت از آن بهره برد. زمان عرضه این تبلت در خارج از آمریکا هنوز اعلام نشده است.

کلمات کلیدی : تبلت+ایسوس

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:15

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۱

ایران در طی هفته های اخیر نفت بیشتری با قیمت بالا فروخته است. این کشور در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن هر بشکه نفت سبک خود را به رقم ۴۷ دلار و ۵۸ سنت فروخت که یک دلار و ۹۳ سنت بالاتر از هفته قبل بود.

به گزارش تسنیم، ایران در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن هر بشکه نفت سبک خود را به رقم ۴۷ دلار و ۵۸ سنت فروخت که یک دلار و ۹۳ سنت بالاتر از هفته قبل بود.

به گزارش پایگاه خبری فوربس، ایران در طی هفته های اخیر نفت بیشتری با قیمت بالا فروخته است. این کشور در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن هر بشکه نفت سبک خود را به رقم ۴۷ دلار و ۵۸ سنت فروخت که یک دلار و ۹۳ سنت بالاتر از هفته قبل بود.

افزایش قیمت نفت ایران در حالی است که این کشور در حال توسعه تولید خود به منظور بازپس گیری سهم از دست رفته خود از بازار در دوره تحریم هاست. این در شرایطی است که عربستان اقدام به افزایش قیمت نفت خود کرده است.

همین چند ماه پیش بود که عربستان و ایران با ارائه تخفیف و رقابت برای انعقاد قرارداد فروش نفت با مشتریان آسیایی، قیمت نفت را به زیر ۳۰ دلار رساندند.

در هفته نخست ماه ژوئن، عربستان قیمت نفت سبک عرب خود را در بازار آسیا برای دومین ماه متوالی افزایش داد که اولین افزایش دو ماهه از می ۲۰۱۵ بود و قیمت نفت این کشور را به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون رساند.

افزایش قیمت های نفت عربستان و ایران در زمانی صورت گرفت که اتفاقات پیش بینی نشده نظیر آتش سوزی در کانادا و اختلال در عرضه نفت نیجریه، مازاد عرضه جهانی را کاهش داده بود و چند روز قبل از آن اعضای اوپک نتوانسته بودند به توافقی در زمینه فریز نفتی دست یابند.

اما آیا این قیمت های بالا تداوم خواهد داشت؟ به نظر نمی رسد.

تاثیر اتفاقات پیش بینی نشده در بازار نفت ظاهرا در حال فروکش کردن است. به علاوه، تولید نفت آمریکا در حال افزایش مجدد است و شرکت های آمریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را در طی ۲ هفته گذشته افزایش داده اند.

مهمتر اینکه، ظاهرا ایران تمایل ندارد همچون عربستان افزایش قیمت ها را در آینده ادامه دهد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اخیرا گفته، آسیا مهمترین بازار ماست، اما ایران باید «نگاه بیشتری به اروپا و آفریقا بکند.» این نشان می دهد که ایران با افزایش قیمت های عربستان همراهی نخواهد کرد. به علاوه، ایران برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی خود به درآمدهای نفتی بیشتر نیاز دارد. این بدان معناست که ایران حتی اگر مجبور باشد، قیمت ها را کاهش خواهد داد تا نفت بیشتری صادر کند.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:12

کد مطلب: 364653

خبر جدید برای استقلالی‎ها

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۰

مهاجم فصل قبل تیم فوتبال ملوان با عقد قراردادی به استقلال پیوست.

به گزارش فارس، استقلال این روزها در حال جذب بازیکن برای فصل آینده است.

در همین راستا آرش افشین با عقد قراردادی به استقلال پیوست.

افشین نیم فصل اول لیگ سال قبل بازیکن ملوان بود.

کلمات کلیدی : استقلال+افشین

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:12

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۴

یک حادثه تیراندازی در کلوپ همجنس بازان در اورلاندو توسط یک جوان افغان کافی بود تا رسانه‌های جهان بار دیگر حمایت از حقوق همجنس بازان و حمله به اسلام بدلیل مخالفت با این عمل شنیع را در دستور کار خود قرار دهند.

اما با وجود آنکه حتی دو روز بعد از این ماجرا مشخص شد که عمر متین ۲۹ ساله، خود عضو این کلوپ بوده و حتی در سایت زوج یابی همجنس بازان عضویت داشته است، رسانه‌های جهانی ترجیح دادند تا همچنان اسلام و احکام مرتبط با همجنس بازان را هدف سیبل خود قرار دهند؛ حال آنکه به طور میانگین در هر شبانه روز ۲۷ نفر در آمریکا به دلیل تیراندازی کشته می‌شوند و هویت دینی فرد قاتل این چنین مورد بحث قرار نمی‌گیرد، اما وقتی که پای یک فردی که گفته می‌شود به دلیل اصالت افغانیش، مسلمان است، به میان می‌آید، موضوع رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد و پای حقوق بشر آمریکایی به میدان باز می‌شود. با این چنین هجمه رسانه ای سؤالات مختلفی در ذهن مخاطب خود ایجاد می‌شود.

آیا واقعاً اسلام با چنین عملی موافق است؟ آیا مجازاتی را که اسلام برای مرتکبین این عمل شنیع در نظر گرفته، تنبیه خشنی است؟ رویکرد رسانه‌های جهان در برابر این موضوع چگونه بوده است؟ آیا همجنس بازی یک رفتار غیر اخلاقی است یا بیماری قابل درمان؟
در ادامه مطلب سعی شده تا ابعاد دینی، رسانه ای و اجتماعی این موضوع که در روزهای گذشته بر سر زبان‌ها بوده، بررسی می‌شود.

بعد دینی:
سؤال: بافرض مسلمان بودن عمر متین چرا جنایت او هیچ ارتباطی با احکام اسلامی ندارد؟
جواب:
اسلام فقط فرد مسلمان را ملزم به اجرای احکام اسلام کرده است نه غیر مسلمان را. اگر گروهی در کشور آمریکا به هر دلیل روی به همجنس بازی آورده‌اند، هیچ فرد مسلمانی نمی‌تواند ایشان را بدلیل عدم پیروی از احکام اسلامی مجازات کند؛ این موضوع همانند آن است که بخواهیم کودک چهارساله ای را به دلیل پاره کردن قرآن تنبیه کنیم، حال آنکه به دلیل عدم بلوغ عقلی آن کودک، هیچ تکلیف شرعی برآن نیست.

همچنین اگر از منظر جمهوری اسلامی به این موضوع بنگریم این موضوع نیز به دلیل عدم تبعیت از قوانین هر کشور (چه حکومت اسلامی و یا غیر اسلامی) رد می‌شود؛ و ماجرای مخالفت امام خمینی برای قربانی کردن گوسفندی در خیابان‌های نوفل لوشاتو به دلیل تبعیت از قوانین کشور فرانسه، خود گواه این مدعاست.

حال حتی اگر این جنایت در یک کشور اسلامی روی می‌داد و مشخص می‌شد که آن پنجاه نفر کشته شده نیز مسلمان بودند، باز هم از منظر اسلام این جنایت محکوم می‌باشد. اسلام فردی را که با یک اسلحه در جامعه رعب و وحشت ایجاد می‌کند را محکوم کرده و در یک حکم سنگین، وی را محارب می‌نامد. چه بسا اگر در جامعه اسلامی مشخص شد که عده ای به صورت علنی روی به همجنس بازی آورده‌اند جرم ایشان باید در یک دادگاه اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

سؤال: آیا طبق گفته رسانه‌های جهانی به خصوص رسانه‌های اپوزیسیون، مجازاتی را که اسلام برای همجنس بازی در نظر گرفته است، مجازات خشنی است؟
جواب:
در همه ادیان و بلکه همه سیستم‌ها مجازات و تنبیه وجود دارد و مجازات به خودی خود خشن نیست. مجازات در واقع درمان یک خشونت و انحراف در جامعه است و اگر نباشد جامعه نمی‌تواند استقرار پیدا کند. اینکه آیا مجازات اعدام مجازات منصفانه ای است یا نه امروزه از لحاظ حقوقی در دنیا قابل بحث است، در حال حاضر در برخی از ایالت‌های آمریکا مجازات اعدام به رسمیت شناخته شده و در بعضی از کشورهای اروپایی نیز آن را اجرا می‌کنند پس باید بین مجازات و خشونت اختلاف قائل شد.

اما با این حال اسلام آنچنان شرایط سختی برای اعدام فرد همجنس باز گذاشته که کمتر کسی می‌تواند از فیلترهای آن عبور کرده و مجازات شود. مگر در برخی از دیگر از کشورهای اسلامی که سخاوتمندانه اعدام می‌کنند (!) و نص احکام اسلامی را در نظر نمی‌گیرند که این مشکل اجرایی است و ارتباطی با دین ندارد. یکی از فیلترهای مربوطه ای را که اسلام برای عدم مجازات فرد همجنس باز در نظر گرفته، خفا و پنهانی بودن این موضوع است. اسلام با فردی که این حرکت شنیع را تعمداً به صورت علنی انجام می‌دهد (که خود این عمل تبلیغی برای یک گناه و همچنین مصداق تلاش برای به فساد کشاندن جامعه است) برخورد سخت انجام می‌دهد.

بعد رسانه ای:
شاید انتشار خبر حادثه اورلاندو برای بنگاه خبر پراکنی BBC بهترین خبری باشد که در هفته اخیر برروی آنتن شبکه رفته باشد. این رسانه سلطنتی انگلیس، چند روز قبل از حادثه اورلاندو گزارشی بر روی آنتن سرویس جهانی خود برد که فرد همجنسگرای ایرانی، برای گرفتن پناهجویی از کشور کانادا، در لباس یک طلبه ظاهر و مدعی شد که در زمان انتظار برای اخذ اقامت، در استانبول ترکیه برای همجنس بازان مسلمان خطبه عقد می‌خواند! گزارشی که BBC به دنبال آن بود تا با شکستن قبح این عمل شنیع، آن را به جامعه اسلامی پیوند دهد و با تناقض قرار دادن اذهان مخاطبان خود، پروژه تطهیر همجنس بازی و اسلام هراسی را کلید بزند.

پروژه ای که با اخراج یک روحانی شیعی از کشور استرالیان همراه می‌شود و BBC فارسی در گزارشی، از باطل شدن ویزای یک روحانی شیعه به دلیل مخالفت با همجنسگرایی توسط دولت استرالیا خبر می‌دهد و تیتر می زند «استرالیا ویزای روحانی شیعه طرفدار “حکم مرگ همجنسگرایان” را باطل کرد»، تیتری که این گونه وانمود می‌کند که این روحانی در هر کشوری مانند گروه تروریستی داعش، به اجرای احکام الهی می‌پردازد، حال آنکه همین فرد، فرخ سکالشفر با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان اورلاندو، تاکید کرده که طرح و اجرای چنین بحثی فقط در یک جامعه تحت حکومت اسلامی ممکن است و اگر افراد در ملأ عام مرتکب عمل همجنسگرایانه بشوند، محکمه شرعی برای ایشان حکم مجازات صادر می‌کند.

اما با وجود آنکه علاوه بر اسلام، دیگر گروه‌های مذهبی در ادیان ابراهیمی و همیچنین برخی از سازمان‌های بشردوستانه و مردم نهاد، علیه همجنس بازی، علاوه بر اظهار نظرات تند، تظاهرات‌های مختلفی برپا می‌کنند، اما این آزادی بیان شامل حال فرخ سکالشفر نشد و مدعیان آزادی بیان ترجیح دادند تا میان آزادی بیان و حقوق همجنس بازان، دومی را انتخاب کنند. موضوعی که نشان می‌دهد رسانه‌های مدعی آزادی بیان نیز، با نادیده گرفتن حق اظهارنظر سکالشفر، حقوق همجنس بازان را ارجح می‌دانند.

بعد اجتماعی:
الزاماً مخالفت با همجنس بازی مختص به ادیان ابراهیمی نمی‌شود و حتی افراد خداناباور نیز نسبت به فهم خود از طبیعت این عمل را غیر طبیعی می‌دانند. با این حال روند قبح زدایی این عمل شنیع با تغییر کلمات از لواط به همجنس بازی و سپس به همجنسگرا و همجنس خواه تغییر اسم داد. تغییری که از آن به دلیل کاهش بار منفی معنایی و مشروعیت بخشی به آن یاد می‌کنند.

با این حال باید در نظر داشت که گروهی که در غرب خود را همجنسگرا می‌نامند، خارج از دو طیف زیر نیستند.

۱. با در نظر گرفتن داستان قوم لوط و طرد شدن زنان از طرف همسرانشان برای هوسرانی میان خود، می‌توان مدعی شد که قمست کثیری از افرادی که خود را همجنسگرا می‌نامند، انسان‌هایی با هوای نفس افسار گریخته هستند که میل به جنس مخالف، دیگر ایشان را ارضا نکرده و برای لذت بیشتر به قالب‌های جنسی دیگر پناه می‌برند؛ و وقتی که پای لذت گراییِ نفس در میان باشد، شاید عجیب بنظر نرسد وقتی که می‌شنویم همین افراد با حیوانات نیز رابطه جنسی برقرار می‌کنند رابطه ای که ممکن است غرب برای تئوریزه کرده آن در آینده ای نه چندان دور از واژه‌هایی مانند غیربشرگرا (!) جهت مشروعیت بخشی به آن استفاده کند. موضوعی که اسلام به صراحت از آن به عنوان نفس سرکشگر اماره یاد می‌کند و بهترین راه جهت مهار آن برای یک فرد مسلمان، تقوای الهی است و در این روزهای مبارک، روزه بهترین ابزار جهت ترک این گناه کبیره است.

۲. اما مابقی آنچه که همجنسگرا خوانده می‌شوند را گروه اندکی تشکیل می‌دهند که به دلیل جهش ژنتیکی، هویت جنسی مستقل ندارند. امام خمینی در این زمینه با فتوایی که تغییر جنسیت را برای چنین افرادی جهت بازگشت به زندگی طبیعی آزاد اعلام کرد، باعث شد تا هم اکنون ایران به عنوان بهشت تغییر جنسیت در جهان شناخته شود و سالانه بیماران زیادی از اروپا و کشورهای آسیایی با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی در ایران، راه درمان و بازگشت به روند طبیعی زندگی را طی می‌کنند. حال آنکه همین تغییر جنسیت و بازگشت به زندگی طبیعی که همراه با تعالی و تشکیل خانواده نیز می‌باشد در اکثر کشورهای غربی از جمله آمریکا ممنوع می‌باشد و افرادی که دچار چنین بیماری هستند نیز مجبورند تا با هویت ناقص جنسی خود، با همجنس رابطه داشته باشند و در بهترین حالت مجاز هستند تا در یک عمل جراحی خود را تبدیل به یک انسان دوجنسه کنند. موضوعی که نشان می‌دهد در غرب، خلاف ادعاهایی که می‌شود، انسان نه تنها مالک بدن خود نیست بلکه فرد بیمار توانایی انتخاب هویت جنسی خود را نداشته و باید با پیروی از قوانین کشور خود، تن به یک عمل غیر انسانی دهد.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 240 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:12

کد مطلب: 364636

جهان وارد وضعیت اضطراری شد

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۵

جهان به طرز عجیب و بی سابقه ای وارد وضعیت اضطراری شده است. این هشدار جدی گروهی از دانشمندان علوم زیست محیطی است که بازتاب قابل توجهی در رسانه های خبری سراسر دنیا داشته است.

به گزارش مهر، روزنامه گاردین در گزارشی ویژه به این موضوع پرداخته و می نویسد: دمای زمین در بسیاری از نقاط آن به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است که این به معنای امواج گرمایی بیشتر، سیلابهای مخرب گسترده تر و آتش سوزی های خانمان سوز در نواحی جنگلی است. از آن گذشته باید انتظار تندبادهای دریایی بیشتری را هم داشت.

گاردین ادامه می دهد: ماه مه سیزدهمین ماه متوالی محسوب می شود که طی آن رکورد افزایش دما شکسته می شود. اعداد و ارقامی که در این زمینه منتشر شده آنچنان نگران کننده بود که دانشمندان آن را یک وضعیت «اضطراری» عنوان کرده اند.

دانشمندان گرمای عجیب و بی سابقه در ماههای فوریه و مارس را مورد توجه قرار داده اند. آنها دیگر به این مقوله به عنوان تهدیدی جدی برای آینده نگاه نکرده و آن را معطوف به زمان حال می دانند.

در ادامه گزارش گاردین آمده است: اما افزایش دمای زمین تنها به گرم شدن مناطق گسترده آن ختم نمی شود. هم اکنون توده های یخی قطب شمال در حال ناپدیدشدن هستند. در هند خشکسالی افزایش یافته و اگر سری هم به زیر اقیانوسها بزنیم با منظره نگران کننده سفید شدن صخره های مرجانی مواجه می شویم. در برخی کشورها نظیر بریتانیا جریان سیلاب به طرز عجیبی افزایش یافته است.

گاردین همچنین به توافقنامه تاریخی پاریس در دسامبر گذشته اشاره کرده و ادامه می دهد: در آن توافقنامه دولتهای جهان متعهد شدند تا اقدامات جدی را برای نجات زمین از گرمایش بیش از حد انجام دهند اما به عقیده دانشمندانی همچون پروفسور رامستورف از انستیتو تحقیقات تأثیرات جوی Potsdam آلمان، مسیری که در پاریس دنبال شد نتیجه ای نداشته و باید هرچه سریعتر تغییراتی در نگرش آن ایجاد شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: افزایش خیره کننده دمای زمین نشان می دهد که سال ۲۰۱۶ را باید داغ ترین سال در تاریخ ثبت شده زمین به شمار آوریم که این به معنای شکسته شدن رکورد سال ۲۰۱۵ است و یادمان نرود که آن سال نیز رکورد سال ۲۰۱۴ را شکسته بود.

کلمات کلیدی : محیط زیست

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:12

کد مطلب: 364642

صندلی خالی مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹

این روزها همگان منتظرند تا ببینند چه کسی بر صندلی مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور تکیه خواهد زد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جانشین محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای سابق رئیس‌جمهور که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران راهی زاگرب شد، مشخص شده، اظهار داشت: خیر، هنوز تصمیمی در این باره از سوی رئیس‌جمهور گرفته نشده است.

اضافه می‌شود، صادق جایگزین محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر سابق کشورمان در کرواسی شده است.

صادق از چهره‌های نزدیک و مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او پس از ثبت‌نام هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ به عنوان معاون تبلیغات ستاد وی انتخاب شد. اما این سمت او در تیم هاشمی‌رفسنجانی دوام زیادی نداشت و با عدم احراز صلاحیت هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری وی با توصیه هاشمی به ستاد حسن روحانی رفت.

صادق با انتخاب روحانی به عنوان ریاست‌جمهوری ایران تبدیل به چهره‌ای اثرگذار در دولت شد. وی از همان اوایل زمانی که حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت کارهای رسانه‌ای رئیس‌جمهور منتخب را انجام می‌داد.

از محمدرضا صادق به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور یاد می‌شُد. به مرور با استقرار کامل دولت و اعضای کابینه از شدت اثرگذاری و حضور مداوم صادق در دولت کاسته شد.

برخی علت آن را اختلاف و مخالفت برخی افراد در دولت با وی عنوان می‌کردند. برخی نیز می‌گفتند که صادق در کارهای رسانه‌ای بسیاری از وزرا دخالت می‌کند و این مسئله موجب نارضایتی روابط عمومی و مسئولان رسانه‌ای وزرا می‌شود.

در این میان صادق با برخی بیماری‌ها نیز دست و پنجه نرم می‌کرد و چند باری هم در بیمارستان نیز بستری شد که یک بار رئیس‌جمهور به عیادت وی نیز رفت.

صادق درمدت حضور رئیس‌جمهور کرواسی در ایران و دیدارهایش با مقامات رسمی ایران یکی از چهره‌های همیشه حاضر در این مراسم‌ها بود.

کلمات کلیدی : روحانی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:12

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

 موسسه «شورای آتلانتیک»-یکی از مهمترین تینک تنک‌های آمریکایی در یادداشتی خطاب به رئیس جمهور بعدی آمریکا درخواست کرده، فرصت رابطه با ایران را هدر ندهید.

به گزارش انتخاب، سایت شورای آتلانتیک در گزارشی تحت عنوان «یادداشتی به رئیس جمور بعدی، فرصت رابطه با ایران را از دست ندهید» به قلم میچ هالس، دستیار سردبیر در شورای آتلانتیک نوشت:

توافق هسته ای با ایران زمینه رابطه با ثبات میان ایران و آمریکا را فراهم کرد ،و شرکت کنندگان در کنفرانسی در شورای آتلانتیک در واشنگتن در ۱۶ ژوئن بر این موضوع تاکید کردند که دولت بعدی آمریکا باید روابط با ایران را در اولویت دستورکار خود قرار دهد.

سوزان دیماگیو، مدیر طرح ایران-آمریکا در آمریکای جدید در این باره می گوید: « رئیس جمهور بعدی باید ایران را به عنوان یک اولویت بزرگ در نظر بگیرد».

او همچنین اضافه کرد: « ما باید راهی پیدا کنیم تا برخی مسائل حل نشده میان دوطرف را حل و فصل کنیم».

دیماگیو در کنار دیگر متخصصان سیاست خارجی و مسئولان دولت آمریکا در کنفرانس مشترک به میزبانی شورای آتلانتیک و پروژه ایران سخن کفت.

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان موضعی علیه توافق هسته ای و تقویت روابط با ایران در پیش گرفته، در حالیکه رقیب دموکرات او، هیلاری کلینتون با رعایت تمهیداتی با این توافق موافقت کرده است.

بن رودز، مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید در گفته های خود در این کنفرانس هشدار داده که پاره کردن توافق منجر به بحران در خاورمیانه و دور شدن متحدان آمریکا می شود که با همکاری یکدیگر توافق را به انجام رساندند.

به گفته سخنران های این کنفرانس، آمریکا به موجب توافق هسته ای توانسته رابطه پایدارتر و ایمن تری با ایران ایجاد کند.

سوزان مالونی، معاون برنامه سیاست خارجی در موسسه بروکینز گفت: «ایران در حال حاضر بیش از هر زمانی پس از انقلاب اسلامی امنیت و انسجام دارد.»

اجرای توافق به طورکلی به عنوان پیشرفت مثبتی در روابط ایران و آمریکا دیده می شود و پیروزی استراتژیک اساسی برای آمریکا در سیاست خارجه در خاورمیانه به شمار می آید. با این وجود ، اسرائیل و شرکای عرب خلیج فارس در این باره هراس دارند و نگرانند.

در آگوست ۲۰۱۳ حسن روحانی به ریاست جمهوری برگزیده شد. سیاست های داخلی دولت او تا حدودی راه را برای مذاکرات هسته ای باز کرد.

یک خبرنگار ایرانی-آمریکایی گفت: انتخابات ۲۰۱۳ می توانست به عنوان انتخاباتی درباره آینده برنامه هسته و سیاست خارجی ایران تفسیر شود».

انتخابات آتی ریاست جمهوری در اوایل ۲۰۱۷ برگزار می شود.

این خبرنگار ایرانی امریکایی گفت:«برای ایرانی ها باورکردنی نبود وزیرخارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا دیداری علنی داشته باشد و واقعا پیشرفتی در کارها صورت بگیرد».

او اضافه کرد: « این اتفاقی نبود که پیش از این رخ داده باشد و نقطع عطف مهمی در روابط دو کشور بود». وی افزود: «از روز اجرای برجام، روحانی کمپینی برای جذب سرمایه گذاران خارجی ترتیب داد و تلاش کرد روابط با کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه را ترمیم کند».

پس از اعدام شیخ نمر توسط حاکمان عربستان در ماه ژانویه روابط ایران و عربستان بیش از پیش پر تنش شد. اندکی بعد، معترضان ایرانی به سفارت عربستان در ایران حمله بردند. از آن زمان عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان که وزیر دفاع این کشور هم هست، این هفته در واشنگتن بود تا با وزیر خارجه آمریکا، جان کری ملاقات کند. رئیس جمهور آمریکا، باراک حسین اوباما در ۱۷ ژوئن با بن سلمان ملاقات کرد تا درباره نقش عربستان در سوریه و یمن گفتگو کند.

الن لایپسون، معاون سابق شورای اطلاعات ملی کاخ سفید گفت: « ایران در مسیری قرار دارد که باید فراتر از مرزهایش در نظر گرفته شود».

ایران در ماه مارس چندین موشک بالستیک را آزمایش کرد. آمریکا و متحدانش این اقدام را محکوم کردند.

بروس ریدل، مدیر پروژه اطلاعات در موسسه بروکینز و مسئول سابق شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: «پیش از این شاهد روابط حسنه ای میان ایران و عربستان بوده ایم... اما اکنون چشم اندازی برای روابط دوستانه در آینده نزدیک نمی بینم».

او اضافه کرد: « رقابت بسیار عمیق و ریشه داری میان دو کشور وجود دارد و راه حلی ساده نمی تواند این خصومت را پایان دهد».

توافق هسته ای به عنوان لحظه مثبت و اساسی در روابط ایران و آمریکا به شمار می آید.

دیمگیو پرسید: «آیا می توان این زمان را به عنوان لحظه ای تاریخ ساز برای اقدام عملی متقابل در جهت تغییر روابط ایران و آمریکا تصور کرد؟ آیا می توانیم به امکان تبدیل به چیزی پایدارتر فکر کنیم؟»

او اضافه کرد: «به نظر می آید ما در فازی قرار گرفته ایم که یک قدم به جلو رفته و دو قدم به عقب بر می گردیم. آیا می توانیم وارد فازی شویم که دو قدم جلو رفته و یک قدم عقب برویم؟»

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:12

کد مطلب: 364632

تخريب کارخانه رب‌ سازی در حریم پاسارگاد

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس گفت: دستگاه قضايي مجوز تخريب كارخانه توليد رب گوجه فرنگي ايجاد شده در حريم پاسارگاد را صادر كرده است.

به گزارش ایسنا، مصيب اميري، افزود: با پيگيري‌هاي انجام شده و همكاري مطلوب رياست دادگستري استان فارس و قاضي دادگاه پاسارگاد، حكم تخريب واحد توليد رب گوجه در پاسارگاد صادر شده است.

بیش از دو سال قبل بود که اعلام کردند حریم مجموعه‌ی جهانی پاسارگاد را نه تنها کارخانه‌ رب و ترشی مخدوش کرده، که به مرور برخی شهرک‌های صنعتی و حتی روستاهای مجاور این مجموعه جهانی به سمت نقش رستم و پاسارگاد در حال توسعه‌اند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که پیش از تصدی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مدیر مجموعه‌ی جهانی پارسه پاسارگاد بود، در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفته بود: قبل از دولت کنونی، مالکِ زمینی که در حال حاضر سوله‌ی کارخانه‌ تولید رُب در آن قرار دارد، از اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان خرم‌بید برای احداث این کارخانه استعلام می‌گیرد.

محمد حسن طالبیان،‌ اضافه كرده بود: مدیر آن اداره که موظف به فرستادن این درخواست به اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است، این کار را انجام نمی‌دهد و مجوز را به وی می‌دهد که مالک نیز کار خود را براساس این مجوز آغاز می‌کند.

وی با بیان این که در حال حاضر پرونده‌ی این تخلفِ مدیر سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان خرم‌بید در دادگاه است، توضیح داده بود: با آغاز دولت جدید و پس از پیگیری‌های میراث فرهنگی استان‌ برای توقف کار، مالک به دادگاه شکایت می‌کند، اما دادگاه رای را به نفع مالک صادر می‌کند و او نیز کار ساخت کارخانه را ادامه می‌دهد.

طالبيان البته عنوان كرده بود كه كارخانه رب و ترشي شامل سوله‌هايي است كه به عنوان انبار گوجه فرنگي استفاده مي‌شود و هيچ ساختماني به‌عنوان كارخانه در فضاي پاسارگاد قرار ندارد اما در مرز حريم اين بناي جهاني قرار دارد.

اين مقام مسئول آن روز از پيگيري جدي پرونده تخلف توسط ميراث فرهنگي استان فارس خبر داده و با اشاره به حریم‌های مهم کنوانسیون یونسکو و جهانی بودن مجموعه‌ی تاریخی پاسارگاد، لزوم رفع اين مشكل را متذكر شده بود.

طالبيان درباره‌ی توسعه‌ی روستاهای قرار گرفته در حریم پاسارگاد و نقش رستم نيز گفته بود كه تمام اين روستاها طرح هادي داشته و امكان خارج شدن از محدوده اين طرح‌ها را ندارند و اگر مشكلي حادث شود، ميراث فرهنگي به‌جد آن را پيگيري خواهد كرد.

کلمات کلیدی : تخت جمشید+میراث فرهنگی+باران اسیدی+تخریب

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:01

کد مطلب: 364633

کوه فروشی در مازندران!

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: در مازندران کوه فروشی می شود و فرآوری از واحدهای معدنی صورت نمی گیرد.

به گزارش ایسنا، ناصر مهردادی در نشست کمسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران در ساری گفت: متاسفانه فرآوری از معادن وجود ندارد و صاحبان معادن می توانند با آوردن دستگاه های پیشرفته به موضوع فرآوری بپردازند. صاحبان صنایع باید همه جوانب محیط زیست را ببینند و بدانند فقط گل آلود شدن آب رودخانه به بهداشت آب، توریسم و آلودگی دریا ضربه نمی زند و این اداره کل باید برای این چالش ها به مردم پاسخ دهد.

وی افزود: نگاه صاحبان صنایع در یک راستا است و هر دو به حفظ محیط زیست میاندیشند. استان مازندران دارای شرایط ویژه محیط زیستی است و تمامی مناطق چهارگانه در استان مازندران وجود دارد و اگر حساسیت از سوی صاحبان صنایع نباشد این استان دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه به ۹۵ درصد از استعلامهایی که به محیط زیست ارائه می شود پاسخ مثبت می دهیم، تصریح کرد: اگر ۳۰ درصد از این ۹۵ درصدی که از نظر محیط زیست بلامانع است اجرایی شود صنعت در مازندران متحول میشود. این اداره کل دوست ندارد که واحد صنعتی به علت عدم رعایت مسائل محیط زیست تعطیل شود. خواست این اداره کل این است که به وظیفه ای که قانون و محیط زیست بر عهده ما گذشته عمل کنیم.

مهردادی با بیان اینکه برخی واحدهای معدنی به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند، اظهار کرد: محیط زیست از واحدهایی که با مجوز فعالیت می کنند حمایت خواهد کرد.

کلمات کلیدی : زمین خواری

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:01

کد مطلب: 364592

طنز؛

به من و شما چه وام‌هایی تعلق می‌گیرد؟!

روح الله احمدی، 31 خرداد 95

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴

این روزها بحث وام ازدواج حسابی داغ است. خصوصا حالا که بعضی از بانک‌‌ها با اینکه هنوز یک ماه از مهلت بانک مرکزی مانده بود، در اقدامی بی‌سابقه، زودتر از موعد شروع به دادن وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج کرده‌اند. اما چون همه نمی‌توانند وام ازدواج بگیرند (خصوصا اگر یک بار گرفته باشند)، ما چند وام دیگر و شرایط دریافت آنها را عرض می‌کنیم تا ببینید کدام به کار شما می‌آید و خداناکرده بی‌قسط از دنیا نروید. مال پدر ما که نیست! البته حق مشاوره ما فراموش نشود.

۱- وام ازدواج: ۱۰ میلیون تومان، با نرخ سود ۴ درصد
شرایط: ازدواج کرده باشید و سند و مدرکی برای نشان دادن و اثبات این قضیه داشته باشید. قصد بچه‌دار شدن داشته باشید. تا وام را گرفتید فرتی طلاق نگیرید. اگر در ازدواج موفق نبودید همه تقصیرها را گردن وام ازدواج نیندازید. شما به خاطر ۱۰ میلیون تومان این بلا را سر خودتان آورده‌اید، به کسی چه!

۲- وام خودرو: ۲۵ میلیون تومان، با نرخ سود ۱۶ درصد
شرایط: خودروهای زیادی در انبار خودروسازان باد کرده باشد، شما پول خرید آنها را نداشته باشید و الکی کمپین نخریدن خودرو راه بیندازید. با خرید خودرو بخشی از سود به جیب برخی از مدیران و مسئولان برنامه‌ریزی کننده و وام دهنده واریز شود. برای دریافت وام حمله کنید و از سر و کول همدیگر بالا بروید.

۳- وام خرید کالاهای بادوام ایرانی: ۱۱۵۵۰ تومان، با نرخ ۳۲ درصد
شرایط: ۵ ضامن معتبر با فیش حقوقی بالای پنج میلیون تومان داشته باشید. فاکتور خرید کالای بادوام ایرانی به ارزش ۱۱ میلیون تومان تهیه کرده باشید. سه قطعه عکس پرسنلی و پاسپورتی از خودتان و کالای خریداری شده گرفته باشید. محصول را باز کنید و استفاده کنید تا خیال‌شان راحت شود که بعدش نمی‌برید بفروشیدش!

۴- وام حوادث و درمان کارگری، ۵۰۰ هزار تومان، با نرخ ۶۴ درصد
شرایط: کارگر باشید. اینقدر کارگر باشید که سرتان فقط در کار خودتان باشید. اینقدر کار کنید تا اخراج شوید. بعد از اخراج شدن حسابی مورد نوازش قرار گرفته باشید، جایش مانده باشد اما صدای‌تان درنیامده باشد.

۵- وام بلاعوض تهیه بلیط یک طرفه به کشورهایی مثل کانادا، هر مبلغی که شما بفرمایید، با نرخ هیچی، بدون بازپرداخت
شرایط: خودی باشید. تعداد ارقام فیش حقوقی‌تان قابل شمارش نباشد. قبل از اینکه گندش دربیاید بروید. رفتید دیگر برنگردید که بیشتر گندش درنیاید. اگر گندش درآمد ما شما را نمی‌شناسیم.

کلمات کلیدی : طنز

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:55

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

یک منتقد با ارائه تصویری که دو سریال رمضانی «برادر» و «پادری» این روزها برای مخاطب داشته‌اند، این دو مجموعه را مورد ارزیابی قرار داده است.او با انتقاد از این که کارهای نمایشی تبدبل به آگهی بازرگانی شده‌اند،یادآور شد که متاسفانه حضور اسپانسر در رسانه ما همچنان محل مناقشه است.

محمد تقی فهیم موضوعی که در سریال «برادر» جواد افشار دست‌مایه‌ قرار گرفته است را قابل دفاع دانست و در عین حال استفاده‌ دربست و مینی‌بوسی بازیگران «کیمیا» در این مجموعه و حضور پررنگ اسپانسر را به عنوان ضعف «برادر» یادآوری کرد.

او گفت: داستانی در «برادر» روایت می‌شود که خلاف بسیاری از قصه‌هایی که این روزها باب شده، قهرمان دارد و قهرمان او، آنقدر قهرمان است که حتی فامیلی‌اش هم »پهلوان» است. داستانی مستقیم و با فراز و فرودهای مشخص. پدری که روی حساب و کتاب‌های دنیوی و اخروی خود حساسیت‌های بسیاری دارد و از قضا فرزندی که با او اختلاف نظر بیشتری دارد، بیشتر به درد او می‌خورد.

این منتقد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رسانه ایسنا، در ابتدا درباره مجموعه «برادر» جواد افشار با اعتقاد بر اینکه این مجموعه رمضانی برادر «کیمیا»ست، مطرح کرد: به نظر می‌آید جواد افشار در نوع ارائه کارهایش ذائقه مخاطب را به دست آورده است، یعنی می‌تواند به کار فرم و شکل دهد و آن را جمع کند که در حال حاضر مهمترین کار برای رسانه ملی همین است؛ چرا که کارهای بسیاری از افراد به‌نام، ناتمام در تلویزیون مانده است که نتوانسته‌اند آن را جمع و جور کنند. اما اینکه چقدر این نوع کارها و رویکردها منجر به خلق اثر کیفی می‌شود بستگی به عوامل متعدد، از جمله عوامل مدیریتی در تلویزیون دارد.

او سپس بحث مالی را یکی از مهمترین بخش تولید یک مجموعه اثرگذار عنوان کرد و گفت: متأسفانه تلویزیون در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌برد که به سمت اتفاق متداول در رسانه‌های دنیا (اسپانسر) رفته است، اما متأسفانه مشکل اینجاست که حضور اسپانسر در رسانه ما همچنان محل مناقشه است.

این منتقد با بیان اینکه کارهای نمایشی در تلویزیون تبدیل به آگهی بازرگانی شده‌اند، توضیح داد: به عنوان مثال در مجموعه «دورهمی» آقای مدیری دیگر خود را موظف کرده است که به عنوان مثال به مخاطب بگوید به فلان شماره پیام دهید. در مجموعه «برادر» نیز همین اتفاق افتاده است و به جای قصه پُر و پیمان و داستان‌های اصلی، اسپانسر به شکلی گل درشت به مخاطب فریاد می‌زند که من را ببینید. متأسفانه ما هنوز فرق بین اسپانسر و آگهی بازرگانی را نمی‌دانیم. آگهی باید متفاوت با شیوه بیان باشد و نوع نریشن‌ها و به کارگیری کلمات کاملا از آیتم‌های نمایشی مجزاست. متأسفانه سریال‌های ما هم به همین وضع افتاده‌اند و فکر می‌کنیم اگر قرار است اسپانسر وجود داشته باشد، باید به شکل عریان و علنی در مجموعه عنوان شود؛ بنابراین آن چیزی که به کار آسیب زده است این است که مخاطب اصل کار را قبول ندارد و به چشم آگهی آن را می‌بیند.

فهیم در ادامه گفت: گل‌درشت معرفی کردن اسپانسرها از مجموعه سیروس مقدم در سریال معروفش شروع شد و به اینجا رسید.

این منتقد درباره قصه مجموعه «برادر» نیز اظهار کرد: مجموعه «برادر» محتوای به‌روزی دارد که رویکردهایش نسبت به ارزش‌های جامعه درست بوده است، چرا که به هر حال ما در امر اخلاق و زیاده‌طلبی سقوط‌های بسیاری داشته‌ایم؛ بنابراین معتقدم قصه این مجموعه صرف حضور بازیگران «کیمیا» به‌روز است و باعث کهنگی نمی‌شود؛ البته این نقص است که بلافاصله بازیگران مجموعه‌ای که به تازگی از تلویزیون پخش شده است را در مجموعه دیگری به کار بگیریم؛ چرا که ذهنیت مخاطب را خدشه‌دار می‌کند اما کهنگی سریال ارتباطی به بازیگران ندارد. موضوع، بازاری است که درگیر پول اندوزی و چک بازی است و همه این‌ها آفت‌هایی است که در جامعه وجود دارد؛ بنابراین دست‌مایه‌ای که آقای جواد افشار انتخاب کرده است قابل دفاع است و خوب است که سریال‌های بسیاری با این موضوعات بیشتر کار شود.

فهیم در ادامه ضعف دیگر این مجموعه تلویزیونی را استفاده دربست و مینی‌بوسی بازیگران «کیمیا» در مجموعه «برادر» دانست و گفت: استفاده تیمی خوب است اما تیمی که افراد آن پشت دوربین باشند نه جلوی دوربین؛ بنابراین در این مجموعه بخشی از شخصیت‌هایی که بیش از این در «کیمیا» بازی کرده‌ بودند به کار آسیب زدند. بنابراین بحث اسپانسر و بحث بازیگران تکراری در مجموعه «کیمیا» را می‌توان از نقاط ضعف این مجموعه رمضانی عنوان کرد.

او سپس درباره ورود اسپانسرها به مجموعه‌های تلویزیونی اظهار کرد: متأسفانه اسپانسرهای ما در بخش کالاهای مصرفی و وارداتی ورود می‌کنند. اگر یک کارخانه تولیدی بود که اسپانسری ورود می‌کرد، دلمان نمی‌سوخت اما جای سوال است که یک برنج وارداتی این همه پول آگهی را از کجا می‌آورد؟! تلویزیون که قرار است در جهت آسیب‌شناسی حرکت کند و به مردم بابت فریب خوردن هشدار دهد، باید این نکته را در نظر بگیرد که چنین اسپانسرهایی می‌نوانند آسیب‌زننده باشند.

استقبال از مجموعه «دودکش» در آن مقطع زمانی سازندگان را به فکر واداشت تا شخصیت‌های شکل گرفته و دوست‌داشتنی سریال را به یک‌باره رها نکنند و از آنها مانند سریال «پایتخت» در سری‌های بعدی هم بهره ببرند، اما این منتقد درباره‌ی حاصل دودکش که «پادری» شده، معتقد است: اصلی‌ترین مشکل این مجموعه این است که قصه ندارد و از طرفی انرژی همه بازیگران صرف خلق تکیه‌کلام‌ها شده است و به نوعی مهره‌های این مجموعه درست در نخ تسبیح قرار نگرفته‌اند.

او سپس تأکید کرد: تکیه‌کلام‌های بیجا و متداوم منجر به این شده است که مخاطب این عبارات را پس بزند.
فهیم شیرینی مجموعه «پادری» را کشمکش دو بازیگر هومن برق‌نورد و بهنام تشکر عنوان کرد و گفت: تنها شیرینی که این مجموعه دارد کشمکش این دو بازیگر است، اما همین هم در بسیاری مواقع دچار افراط بیش از حد شده است.

او با اعتقاد بر اینکه قصه و داستان «پادری» بسط و گسترش ندارد، یادآور شد: تنها یکسری موقعیت است که این موقعیت‌ها هم به نوعی تحمیل شده است.

او با تأکید بر اینکه آسیب «پادری» به نبود قصه‌ی آن برمی‌گردد، توضیح داد: «پادری» در واقع فاقد قصه، داستان و داستانک است و صرفا همه انرژی گروه صرف خلق تکیه‌کلام‌ها شده است. تکیه‌کلام به عنوان نمکی از کار خوب است آن هم در شرایطی که به اندازه کم از آن استفاده شود در حالی که در این مجموعه استفاده از تکیه‌کلام‌ها تأثیر معکوسی داشته است و در بکارگیری آن‌ها افراط شده است. حتی در ارتباط با کاراکترهای زن در این مجموعه بیش از اندازه از تکیه‌کلام‌ها استفاده شده است و همه این‌ها نشان می‌دهد قصه‌ای در کار نبوده است که پیش برود و کار متکی به چند موقعیت و تکیه‌کلام است.

این منتقد درباره‌ی شخصیت هومن برق‌نورد در مجموعه «پادری» اظهار کرد: هومن برق‌نورد در اجرا بسیار افراط کرده است و تمام انرژی خود را صرف پراندن این تکیه‌کلام‌ها با داد و فریاد می‌کند؛ بنابراین در چنین خانواده‌ای با این شرایط آدمی با این وزن بالا پذیرفتنی نیست که مدام از تکیه‌کلام‌ها استفاده کند.

فهیم در پایان با اشاره به شخصیت بهنام تشکر در مجموعه «پادری» یادآور شد: معمولا در کارهای طنز باید بتوانیم چهره‌های طناز و با ثباتی را خلق کنیم مثل مستربین که بهنام تشکر سعی کرده است از فیگورهای این شخصیت استفاده کند.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:55

کد مطلب: 364593

امکان ترمیم سریع ضایعات استخوانی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۰

محققین آمریکایی با استفاده از سلول های بنیادی خوک موفق به ابداع تکنیکی ویژه برای تسریع درمان ضایعات استخوانی شدند. ترمیم ضایعات مرتبط با نقص ساختار استخوان تقریبا سخت، درد آور و هزینه بالایی را برای بیمار به همراه دارد.

به گزارش مهر، از این رو محققین دانشگاه «کلمبیا» آمریکا با به کارگیری شیوه درمانی پیشرفته توانستند رشد استخوان را در شرایط آزمایشگاهی به گونه ای انجام دهند که به طور دقیق بتوان آن را جایگزین ساختار اصلی استخوان آسیب دیده در سر و صورت بیمار کرد.

در این شیوه محققین آمریکایی با استفاده از سلول های بنیادی خوک توانستند سازه ای از استخوان به همراه سلول های زنده آن تولید کنند که از سرعت بالایی برای شکل گرفتن برخوردار است.

با استفاده از این تکنیک بعد از سه هفته استخوان مورد نظر شکل می گیرد و دیگر نیازی به ساخت ایمپلنت های سه بعدی برای تولید استخوان قسمت آسیب دیده نیست.

سپس ساختار استخوانی ساخته شده به همراه استخوان بدن بیمار که عروق خونی بر روی آن قرار دارد، تلفیق می شود که نتیجه آن سازگاری بالای بدن بیمار نسبت به شیوه ایمپلنت های سه بعدی است. جزییات این تحقیق در نشریه Science Traditional Medicine منتشر شده است.

کلمات کلیدی : سلامتی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 217 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:55

کد مطلب: 364578

تصاویر/ تجربه راه رفتن روی آب

یک زن و شوهر هنرمند ایتالیایی، لنگرگاهی شناور از جنس پارچه بر روی دریاچه آیسئو در شمال ایتالیا طراحی کرده اند که روزانه پذیرای صدها بازدید کننده مشتاق است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

کلمات کلیدی : عکاسی طبیعت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 276 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:50

کد مطلب: 364393

آخرین وضعیت ایران در شاخص‌های کسب‌و‌کار؛پیشرفت یا پسرفت؟

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

براساس گزارش سال ۲۰۱۶ میلادی از فضای کسب‌وکار کشورهای جهان، رتبه ایران در فضای کسب‌وکار از میان ۱۸۹ کشور جایگاه ۱۱۸ بوده و در شاخص کلی فضای کسب‌وکار ۴۴/ ۵۷ اعلام شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بیست‌ویکمین نشست کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران در حالی برگزار شد که نسبت به تعداد دفعات دادرسی امور مالیاتی شرکت‌ها، انتقاداتی مطرح شد واعضای کمیسیون پیشنهادی را برای حل این معضل، در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران مطرح کردند. براساس آن، قرار شد که رسیدگی به موارد مختلف مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی که شامل مالیات بر حقوق و دستمزد، ارزش‌افزوده و نیز مالیات بر عملکرد می‌شود، به دفعات انجام نشود و صرفا در یک نوبت تمامی این موضوعات مورد رسیدگی قرار بگیرد. از دیگر محورهای این نشست، ارائه گزارشی در زمینه وضعیت ایران در ۱۰ شاخص فضای کسب‌و‌کار بود که براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۴ رتبه ایران در ۱۰ شاخص تعیین‌کننده وضعیت فضای کسب‌وکار، در ۶ شاخص نزولی، در ۳ شاخص صعودی و در یک مولفه نیز ثابت بوده است.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران، با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده مودیان مالیاتی، مراجعه به دفعات مختلف برای رسیدگی به پرونده‎‌‎های مالیاتی است، گفت: پیشنهاد ما در این راستا این است که مودیان مالیاتی برای کاهش مراجعات برای رسیدگی به موضوعات مالیاتی، تنها با یک نهاد و اداره سروکار داشته باشند. در همین زمینه کمیسیون پیشنهادهایی را تدوین کرد که قرار است در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه شود. نجفی‌منش همچنین یکی دیگر از خواسته‌های مودیان و بخش خصوصی را کاهش مدت زمان رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی از ۵ سال به ۲ سال عنوان کرد.

نجفی‌منش همچنین با بیان اینکه نظام مالیاتی به جای تمرکز روی مالیات‌ستانی از اقتصاد زیرزمینی، فشار خود را روی دوش واحدهای تولیدی و صنعتی کشور بیشتر کرده است، افزود: بخش‌خصوصی هیچ‌گاه اعلام نکرده انگیزه‌ یا علاقه‌ای برای پرداخت مالیات ندارد، اما گلایه به‌جایی مربوط می‌شود که نظام اداری و مالیاتی کشور، حتی در دوران رکود نیز حاضر نیست شرایط بنگاه‌های اقتصادی کشور و صاحبان کسب‌وکار را درک کند و تمامی توان خود را صرف تحقق درآمدهایی می‌کند که قرار است نقش جایگزین نفت را داشته باشد.

نجفی‌منش راهکار پیشنهادی کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در این زمینه را این‌گونه عنوان کرد: برای کلیه واحدهای تولیدی کشور مالیات قطعی شده سال ۱۳۹۳، با افزایشی معادل شاخص تورم تولیدکننده ملاک تعیین مالیات در سال ۱۳۹۴ قرار می‌گیرد. این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره کرد وگفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات ارزش افزوده با مهلت حداکثر تا پایان دوره ۳ماهه پس از صدور فاکتور فروش، در حالی که فروشنده کالا یا خدمات، خود ارزش کالا یا خدمت فروخته شده را دریافت نکرده، اقدامی ناعادلانه و مانعی در برابر توسعه کسب‌وکار است.

به گفته وی، روش منطقی‌تر این است که دولت، مهلت زمان پرداخت مالیات ارزش افزوده را افزایش دهد و حتی به پایان سال موکول کند تا اطمینانی نسبی داشته باشد که فروشنده به پول خود رسیده است. به این ترتیب نحوه دریافت این مالیات از حالت تعهدی به نقدی تبدیل می‌شود. نجفی‌منش همچنین به یکی از مشکلات اساسی فعالان اقتصادی در ارتباط با سازمان تامین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با برداشت غلط از قانون، ضمن صدور بخشنامه‌های فنی و اجرایی، واحدهای تحت هدایت خود را مکلف می‌کند در دوره‌ای حداکثر ۱۰ ساله ضمن حسابرسی اسناد مالی و دفاتر فعالان اقتصادی نسبت به افزایش حوزه شمول پرداخت حق بیمه به قراردادها، خرید کالا و خدمات، اقدام و با محاسبه جرایم دیرکرد تادیه نسبت به وصول مبالغی گزاف و غیرقابل‌پرداخت عمل کنند. به گفته وی، این رفتار مدیریتی در شرایطی انجام می‌شود که حسابرسی سالانه به‌رغم نص‌صریح قانون که سازمان را مکلف به بازرسی و نه حسابرسی ظرف مدت ۶ماه از تاریخ ارسال فهرست بیمه‌شدگان کارگاه‌ها می‌کند، خلاف تلقی می‌شود.

در ادامه نشست کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران، گزارشی از آخرین وضعیت فضای کسب‌وکار کشور در اختیار اعضا قرار گرفت. این گزارش از سوی نغمه تخشا، دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران، ارائه شد و براساس آن، جایگاه ایران در ۱۰ شاخص رتبه‌بندی فضای کسب‌وکار مورد بررسی قرار گرفت. براساس گزارش سال ۲۰۱۶ میلادی از فضای کسب‌وکار کشورهای جهان، رتبه ایران در فضای کسب‌وکار از میان ۱۸۹ کشور جایگاه ۱۱۸ بوده و در شاخص کلی فضای کسب‌وکار ۴۴/ ۵۷ اعلام شده است. آمار مورد استفاده در گزارش کسب‌وکار ۲۰۱۶ بانک جهانی تا یکساله منتهی به ژوئن ۲۰۱۵ را پوشش می‌دهد. شاخص کلی فضای کسب‌وکار بر پایه ۱۰ شاخص آغاز کسب‌وکار، کسب مجوز، ثبت دارایی‌ها، کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه‌گذاری، مالیات، تجارت، اجرای قراردادها، ورشکستگی و نیز دریافت انرژی برق تعیین می‌شود که در گزارش خانه صنعت و معدن استان تهران وضعیت ایران در هر یک از این شاخص‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس این گزارش و به نقل از گزارش بانک جهانی، در سال گذشته میلادی، سازوکار دریافت مجوزهای ساختمانی در ایران آسان‌تر شده است؛ به‌طوری که ایران از این نظر در سال۲۰۱۳ در رتبه ۹۸ جهان قرار داشت؛ اما در سال ۲۰۱۴ توانست رتبه ۶۹ را به دست آورد. اما، شاهد نزول دو پله‌ای کشورمان در رده‌بندی سهولت ثبت دارایی‌ها هستیم که بر این اساس، در سال ۲۰۱۳رتبه ایران از این منظر ۸۹ بود؛ اما در سال ۲۰۱۴ به رتبه ۹۱ تنزل یافته است. همچنین براساس این گزارش، وام گرفتن در ایران، در مقایسه با سایر کشورها سخت‌تر شده است. به نحوی که رتبه ایران در این شاخص در سال ۲۰۱۳، ۹۰ گزارش شده است، اما در سال ۲۰۱۴ به جایگاه ۹۷ تنزل یافته است. «حمایت از سرمایه‌گذاران در ایران» یکی دیگر از شاخص‌های مورد بررسی است که در این زمینه بهبودی نداشته‌ایم و از نظر حمایت از سرمایه‌گذاران در جایگاه ۱۵۰ ایستاده‌ایم که نسبت به سال ۲۰۱۳ یک پله نزول داشته است. ایران در سال۲۰۱۳ رتبه ۱۴۹ را از این نظر به خود اختصاص داده بود.

در «شاخص پرداخت مالیات‌ها» نیز رتبه کشورمان تنزل پیدا کرده است؛ به‌طوری که از این لحاظ، ایران از رتبه ۱۲۲ به ۱۲۳ رسیده است. نزول یک پله‌ای ایران در «رده‌بندی سهولت تجارت» نیز در این گزارش اعلام شده است و به این ترتیب، از نظر «کیفیت تجارت کالا» در سال ۲۰۱۳ رتبه ۱۶۶ را به خود اختصاص داده بود که در سال ۲۰۱۴ به رتبه ۱۶۷ تنزل یافته است. اما رتبه ایران در سال ۲۰۱۴، از نظر «سهولت اجرای قراردادها»، ثبات را تجربه کرده است؛ در حالی که در زمینه ورشکستگی و پایان یافتن یک فعالیت تجاری سه پله نزول داشته و از ۱۳۷ به ۱۴۰ رسیده است. با این حال، ایران از نظر شاخص «دریافت انرژی برق» توسط شرکت‌ها نیز رتبه ۸۸ را به خود اختصاص داده است که در گزارش سال ۲۰۱۳ ایران از این منظر رتبه ۹۴ را به دست آورده بود که بر این اساس در سال ۲۰۱۴ معادل ۶ پله صعود داشته است.

کلمات کلیدی : اقتصاد ایران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 248 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:50

کد مطلب: 364492

گفت و گوی مفصل و خواندنی با مرتضی پورعلی گنجی / لذت بازی کنار ژاوی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

نشریه شماره یک نوشت : مرتضی پورعلی گنجی از دوران بازی اش در کنار ستاره بارسلونا می گوید.

از داستان هاي او و ژاوي حرف هاي زيادي مي زنند. ستاره اي كه از خاور دور اين همه راه آمد و گرماي طاقت فرساي دوحه را به جان خريد تا با همفري بوگارت مستطيل سبز همبازي شود. همو كه روزگاري بازي هايش از جعبه جادويي مي ديد و در رويا هم روزي فكر نمي كرد كه او را حتي از نزديك ببيند اما حالا همبازي ژاوي بزرگ است. مرتضي پورعلي گنجي در يك گفتگوي مفصل از اين داستان ها و حال و هواي اين روزهايش مي گويد.
توپ جمع کنی در ۸ سالگی
حدود ۸ ساله بودم که با برادرم به زمین فوتبال روستای مان گنج افروز در بابل ، می‌رفتیم. به دلیل سن کمی که داشتم در بازی تیم برادرم توپ جمع کن بودم. بعد از یکی دو سال که سن ام بیشتر شد به همراه برادرم در تیم فوتبال شان بازی می‌کردم. بعداز آن به دلیل شرایط خانوادگی از سمت مدرسه بالاتر آمدم، ما در جام رمضان مدرسه تیم می‌دادیم و من از کلاس سوم برای کلاس پنجم بازی می‌کردم واین انگیزه زیادی به من می‌داد که با دو کلاس بالاترم بازی می‌کنم. آقای عباس محسن زاده سرمربی تیم مدرسه ما بود.
از قهرمانی در مدارس تا پاس
یحیی عباسی در دوره راهنمایی من را به تیم مدارس بابل معرفی کرد و با این تیم قهرمان استان مازندران شدیم . سرمربی تیم ما آقایان اشراقی و آقای کاظمی بودند و من بین بقیه بچه‌ها از نظر سنی کوچکتر بودم. سال بعد کاپیتان مدارس بابل بودم و به تیم پیکان بابل پیوستم. از بابل ۲۵ نفر برای تست پاس به تهران آمدیم و تنها من را انتخاب کردند. درتهران خوابگاه نداشتم و حدود ۹ ماه خانه دایی‌ام زندگی کردم که لطف زیادی به من داشت. عباس صادقی نیک نیز سرمربی تیم ما در تیم پاس بود.
چشمان تیزبین دوستی مهر
در تهران با کوثر بازی داشتیم و آقای دوستی مهر برای دیدن بازی ما به ورزشگاه آمده بود. من در آن بازی یک شوت خوب زدم که گل شد و خدا را شکر ایشان من را به تیم ملی نوجوانان دعوت کرد. آقای دوستی مهر در حق من پدری کرد و از او بسیار ممنونم.
اتاق ما موش داشت
پس از آن استقلال و سایپا من را می‌خواستند اما من به تیم احسان ری رفتم، چرا که سرمربی آن تیم مرا می‌شناخت و به بازی ام اعتقاد داشت. زندگی سختی در این تیم داشتم، در اتاق ما موش رفت و آمد می‌کرد، سه ماه در خوابگاه ساندویچ خوردم. شرایط ما به هیچ وجه مساعد نبود اما چون علاقمند به پیشرفت بودم سعی کردم با وضعیت کنار بیایم و فوتبالم را ادامه بدهم.
پول کرایه هم نداشتم
در زندگی سختی های بسیاری کشیده ام و به همین دلیل قدر جایگاهی را که دارم را می دانم. ۲۱ سال است پدرم فوت کرده و مادرم ما را به اینجا رسانده. پس از فوت پدرم شرایط بسیار سخت شد و برخی اوقات کرایه ماشین نداشتم تا از تمرین به شهرم بروم. هم خدمتی‌های پدر و فامیل به خانواده ما کمک می‌کردند و همانجا بود که تصمیم گرفتم کسی بشوم و دست خیلی‌ها را بگیرم. من از روستای مان گنج افروز سر راه می‌ایستادم تا آشنایی پیدا شود و من را به شهر برساند و این وضعیت در مسیر برگشت نیز ادامه داشت.
پورعلی گنجی در خط حمله
نوجوان که بودم به مدرسه فوتبال رفتم و به سرمربی گفتم اگر خوب بودم پول ایاب و ذهاب من را بدهید و اگر خوب نبودم من را با چوب بیرون بیندازید. درآن تیم پشت مهاجم و مهاجم بازی می‌کردم. سپس هافبک دفاعی شدم و بعدها هم کی روش صلاح دانست از من در قلب خط دفاع استفاده کند. کم کم عقب آمدم و خدا می داند چه زمانی گلر می‌شوم!
پرسپولیس مرا می خواست
یک فصل بدون اینکه تیم داشته باشم دوستی مهر مرا به تیم ملی دعوت می‌کرد. با تیم ملی جوانان به جام جهانی رفتم و در سنگال بازی کردم. پس از آن پرسپولیس ، نساجی، پیکان، سایپا سراغم آمدند اما با هیچ یک نتوانستم قرارداد ببندم . همان موقع یکی از دوستان با من تماس گرفت و تیم نفت را پیشنهاد داد. بعد از آن من با آقای علیپور صحبت کردم و به تیم نفت تهران قرارداد دوساله بستم.
اولین بازی لیگ برتر در ۱۸ سالگی
به یکباره شرایط برای بازی کردن من در ترکیب نفت تهران مهیا شد . سال ۸۹ در سن ۱۸ سالگی روبروی شهرداری تبریز اولین بازی خود را انجام دادم و توانستم خوب کار کنم. پس از آن بازی آقای فرکی بیش‌تر به من بازی داد و توانستم چند گل هم بزنم. پس از آن هم مربیان دیگری به نفت آمدند و از من در ترکیب استفاده کردند. نفت تهران را دوست داشتم. چون تیمی بود که به جوان ها بها می داد.
امتحان داشتم، به تیم امید نرفتم!
زمان مربیگری هومن افاضلی به تیم امید دعوت شدم اما به دلیل امتحاناتی که در بابل داشتم تا سرباز نشوم، نمی‌توانستم این تیم را همراهی کنم. با تیم ملی زیر ۲۲ سال با آقای منصوریان همه تیم‌ها را بردیم اما متاسفانه تیم‌های باشگاهی بازیکن ندادند و تیم به هم ریخت. شاید اگر باشگاه ها در زمان مربیگری منصوریان همکاری می کردند خیلی راحت می توانستیم عنوان قهرمانی مسابقات زیر ۲۲ ساله های آسیا را کسب کنیم.
در نفت دفاع آخر شدم
در دوران آقای ابراهیم زاده ابتدا دو بازی انجام دادم اما از نظر این مربی نتوانستم خوب عمل کنم. با نظر ایشان بسیاری از بازی‌ها را بیرون ماندم و در ترکیب اصلی قرار نگرفتم. پس از آن آقای یحیی گل محمدی به نفت آمد و من توانستم به ترکیب اصلی نفت برگردم. بازی‌های خوبی برای نفت انجام دادم و در تیم آقای گل محمدی در دو پست هافبک دفاعی و دفاع آخر بازی کردم . پس از او آقای منصوریان سرمربی نفت شد که با او قبلا کار کرده بودم.
کی روش مرا می شناخت
من با تیم امید در زمان وینگادا و بازی های اینچئون حضور داشتم . درست است نتوانستیم در اینچئون نتایج درخشانی بگیریم اما گل زدم و توسط آقای کی روش دیده شدم. پس از آن با تیم ملی به اردوی پرتغال رفتیم و در این اردو آقای کی روش به من گفت که تو رانمی شناسم و شنیده‌ام که بازیکن خوبی هستی. او گفت هرچقدر تلاش کنی و خوب خود را نشان دهی من هم در ازای آن مزد زحماتت را می‌دهم. من دفتر و کتاب زیاد دارم و در دفترم نوشتم که باید آنقدر تلاش کنم تا در تیم ملی بمانم. خوشبختانه در بازی‌های دوستانه و اردوها توانستم خودم را به آقای کی روش نشان دهم.
فکر نمی کردم در استرالیا بازی کنم
آقای کی روش من را در پست دفاع آخر بازی می‌داد و بعضی اوقات در پست تخصصی‌ام هافبک دفاعی بازی می‌کردم. من در کنار بازیکنانی بازی کردم که الگوی من بودند، نظیر آقای نکونام، تیموریان، دژاگه و شجاعی. با بنفیکا بازی کردیم و ۱-۰ بازی را بردیم. مقابل بنفیکا در دو پست دفاع آخر و هافبک دفاعی بازی کردم. پیش از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا آقای منتظری مصدوم شد و خیلی از بازیکنان به من گفتند که فیکس بازی می‌کنی اما من گفتم امیدوارم آقای منتظری خوب شود. راستش را بخواهید من فکر می‌کردم که کی روش امیرحسین صادقی را در ترکیب قرار بدهد.
به کی روش گفتم استرس دارم!
قبل از اولین بازی در جام ملتهای آسیا استرس شدیدی داشتم ، چون در پست غیرتخصصی بازی می‌کردم. آقای کی روش قبل بازی به من گفت استرس داری؟ من به او گفتم اگر راستش را بخواهید بله. او گفت تو در برابر بنفیکا بازی کرده‌ای، پس به زمین برو و مطمئنم بهترین بازیکن می‌شوی. خدا را شکر خوب بودم و بعد از آن به خودم گفتم باید بازی بعد هم خوب باشم که فکر نکنند آن بازی شانسی بوده است.
مثل سوباسا گل زدیم
قبل از بازی با عراق به مادرم گفتم حتماً قسمت نبوده تا کنون گل بزنم و هروقت خدا بخواهد گل می‌زنم. در بازی با عراق دقیقه ۱۰۲ بود و همه نا امید بودیم که توانستم آن گل را بزنم . واقعا آن لحظات بهترین لحظات عمرم بود. البته پس از آن پنالتی دادم و دنیا روی سرم خراب شد. بعد از پنالتی که عراقی‌ها به گل تبدیل کردند آقا جواد گفت جلو برو، تو می‌توانی گل بزنی . آن گل را هم که سیدجلال زد ، توپ کمی به پای من برخورد کرد . درست مثل گل هایی که سوباسا در کارتون فوتبالیست ها به ثمر می رساند. اگر آن بازی را می‌بردیم تاریخ سازمی شدیم، چرا که حدود ۹۰ دقیقه را ۱۰ نفره بازی کرده بودیم.

الگویم جواد نکونام است
زمانی که هافبک دفاعی بودم بازی آقا جواد را می‌پسندیدم، چراکه هم گل می‌زد و هم در کارهای دفاعی عالی بود. خیلی سخت است که ۱۰ سال در اروپا متداوم بازی کنید و کاپیتان شوید اما این کار را آقای نکونام انجام داد. البته بازیکنان دیگری چون علی دایی، مسعود شجاعی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی نیز در اروپا بازی کردند که کار هر بازیکنی نیست. نمی‌دانم آقا جواد زود از تیم ملی رفت یا من دیر او را شناختم . ای کاش بیشتر می‌شد کنار او باشم و از تجریباتش استفاده کنم.
راموس الگوی خارجی من
من دوتا گل ملی زده‌ام و بعد از گل‌ها شادی که کرده‌ام را به شادی های راموس تشبیه کرده‌اند. فعلاً اسم راموس روی من است و سعی می‌کنم که از او الگوبرداری کنم. البته در فوتبال ایران در پست من آقایان حسینی، منتظری و پورقاز حضور دارند که بازیکنان قابلی هستند. در این مدت بزرگترهای تیم ملی بسیار به من کمک کرده‌اند و حتی زمانی که آقای صادقی بود اوضاع برای من خیلی خوب پیش رفت و من را واقعا کمک می کرد. در جام ملت‌های آسیا سیدجلال بسیار به من کمک کرد و جا دارد از او هم تشکر کنم.
در چین کرم خوردم
وقتی با مسئولان تیانجین تدا توافق کردم تا به چین بروم، رضا شاهرودی در مصاحبه مرا راهنمایی کرد. او گفت که تا می توانی با خودت تن ماهی و کنسرو ببر. من حرف او را گوش کردم اما بعد از یکی دو ماه تمام غذاهای من تمام شد. پس مجبور شدم با یکی از دوستانم به یک رستوران بروم. یک غذا سفارش دادم و وقتی آوردند شبیه ماکارونی بود. با خودم گفتم عجب غذایی. کمی که خوردم دیدم بوی بدی می دهد. نمی دانستم چکار کنم. از اطرافیان سوال کردم و در نهایت فهمیدم که کرم خورده ام!
فکر کردم خواب هستم
بعد از حضور در چین، السد پیشنهاد داد تا به قطر بروم. وقتی با السد به توافق رسیدم و قرارداد بستم، نخستین تمرین خود را با این تیم انجام دادم. در طول تمرین فکر می کردم خواب هستم. چون ژاوی را از نزدیک دیدم و واقعا افتخار بزرگی نصیبم شد. پیشتر بازی های او را از تلویزیون می دیدم و این بار با او هم تیمی شدم.
به ما لقب ژاوعلی گنجی دادند
با پیراهن السد سه گل به ثمر رساندم که پاس آنها را ژاوی به زیبایی برایم مهیا کرد. سومین گل را که به ثمر رساندم یکی از روزنامه های ایرانی لقب جالبی برایمان ساخت. این روزنامه لقب ژاوعلی گنجی را برای من و ژاوی در نظر گرفت. لقبی که جالب بود و مرا سورپرایز کرد.
نمی توانم به لیگ ایران بیایم
در طول یکی دو فصل اخیر تیمهای بسیاری از لیگ ایران به من پیشنهاد داده اند. برای همه آنها احترام بسیاری قائلم اما فعلا قصد بازگشت ندارم. می دانم که استقلال و پرسپولیس به من لطف دارند و علاقمندند تا در تیمهایشان بازی کنم اما من با السد قرارداد دارم و نمی توانم از این تیم جدا شوم. امیدوارم از السد به اروپا بروم و بتوانم نماینده سربلندی برای فوتبال ایران در قاره سبز باشم.

کلمات کلیدی : مرتضی پورعلی گنجی+بارسلونا

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 245 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:50